Modern Férfipolitikáért Mozgalom

Utolsó kommentek:

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.09.02. 19:46:50

@0x29a: "Aztán persze lehet mondani azt, hogy a tanárok talán a fiúk rosszabb magatartását osztályozzák be, de egyrészt arra van külön jegy"

Ó, hát vajon hány égetnivaló diák retten meg attól a perspektívától, hogy rossz lesz a magatartásjegye? Még arra is csak vállat rándítanak sokan - ostobán és rövidlátóan, persze -, hogy egy-két tantárgyból megbuknak. Nem a csintalankodó átlagos gyereket kell elképzelnünk, hanem az enyhén antiszociális, majomkodó, dacoskodó, magát még a társaságból is kizáró, buta ösztönlényt, aki megtorpedózza a tanár egész munkáját, akadályozza a többi gyereket az őket megillető tanításhoz való hozzájutásban. Nem olyan egyszerű ám a probléma.

"a pad alatt sms-ztek a mobiljukon, az nem zavarta, a lényeg, hogy csöndesek voltak."

Van egy olyan gyerekem, akinek azért engedem meg, kimondatlanul, hogy a telefonját buzerálja, mert amint abbahagyatom vele, lelőhetetlenül elkezd pofázni. A tanárok világa zord. Az, hogy van sok rosszindulatúvá torzult tanár, foglalkozási ártalom. Ami persze nagyon nagy baj, de sajnos nincs választék. És nem a jó fizetés tesz valakit jó tanárrá, nem lehet csak ennyivel elintézni a kérdést. Sok baj van itt.

@_Amatőr_: "A srácok az összefüggések felfedezésében, komplex problémák megoldásában jobbak..."

Ezt máskor is olvastam már, a tananyagok összetételét firtató posztok alatt. De amilyen remek dolog az, ha valaki penge az összefüggések felfedezésében, olyan kínos, hogy ha nem tanulta meg a "száraz, lexikális anyagot", akkor nincs mik között összefüggést találni. Ahhoz tudni is kell.

"Nem értem, hogyan kapcsolódik a témához, hogy egy szakmunkás többet keres egy diplomásnál."

Úgy, hogy egy közepes képességű vagy annál rosszabb gyerekre nem lehet olyan motivációval hatni, hogy a jobban tanul, akkor majd előrébb juthat a rangsorban. Mert ha elmegy segédnek egy burkoló mellé, kényelmesen megél belőle akkor is, ha a felét elissza. Csinos perspektíva, ezt a valóságot kell egy tanárnak naponta letagadnia a gyerekek előtt, abban reménykedve, hogy elhiszik, hogy érdemes tanulni. Nem érdemes. Jó érzés tanulni, tudni, sok előnye is van, de a tanulatlan ember túl gyakran él meg jobban a tanultnál, a tanulásra nincs végső érv.

Bejegyzés: A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban

_Amatőr_ 2022.09.02. 16:02:08

@Andy73: Általános és középiskolában simán lehet jó eredményeket elérni reál tárgyakból pusztán az elméleti tételek és a típusfeladatok begyakorlásával is. Nem véletlen, hogy a műszaki-mérnöki karokon túlreprezentáltak a fiúk - oda ez már kevés.
Lehet, hogy ma már könnyebb bejutni a felsőoktatásba, de a fiúk többsége alig várja, hogy ne kelljen többet tanulni, így az a legtöbb esetben a lányok terepe marad (kivéve néhány speciális területet).
Nem értem, hogyan kapcsolódik a témához, hogy egy szakmunkás többet keres egy diplomásnál.

Bejegyzés: A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban

Andy73 2022.09.02. 14:13:07

@_Amatőr_: ez tanártól függ, és legfeljebb néhány tárgyra lehet igaz, pl. matekra aligha. Egyébként a felsőoktatásba is sok fiú bejut, a sok férőhely és a kevés gyerek miatt már szinte mindenkit felvesznek valahová. De egy jó szakmunkás ma sokkal többet kereshet, mint sok diplomás, a tanároknal biztosan.

Bejegyzés: A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban

_Amatőr_ 2022.09.02. 00:16:04

Azt kell megérteni, hogy maga az oktatási rendszer a lányoknak kedvez.
Ott, ahol a seggelést, magolást, a tananyag szóról szóra történő visszaböfögését értékelik, egy fiú sem rúghat labdába.
A srácok az összefüggések felfedezésében, komplex problémák megoldásában jobbak, amit viszont elég nehéz objektíven mérni.

Bejegyzés: A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban

Andy73 2022.09.01. 21:45:57

A hátrányos helyzet szerintem azt jelenti, ha valaki ugyanolyan teljesítményre kap kevesebb elismerést vagy rosszabb jegyet. Ha rosszabb teljesítményre kap kevesebb elismerést vagy rosszabb jegyet, az a fair eljárás.
Mindenkinek adott a lehetőség a tanulásra vagy a jó magaviseletre, csak élni kell vele. Ez általában a legkevésbé magukat az érintetteket érdekli, akik sokszor magasan tesznek arra, hányast kapnak. És nem is kell mindenkinek erőltetni a gimnáziumot és az egyetemet, jó szakmunkásokra is nagy szükség van.
Az ÁSZ jelentés szerint egyébként ugyan az egyetemi hallgatók között kevesebb a férfi, viszont az oktatóknál és a kutatóknál már nem.

Bejegyzés: A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban

0x29a 2022.09.01. 21:12:36

@Androsz: szerintem a standardizált tesztek eredményeinek felhozásával pont arra célzott a poszt író, hogy objektív felmérések alapján nincs az a nagy különbség a tanulmányi eredményekben, mint amit a sokkal szubjektívebb tanári osztályzatokból gondolna az ember. Tehát nem teljesítenek sokkal rosszabbul a fiúk mint a lányok, matekból meg kissé jobban is. Ennek ellenére a tanárok mégis sokkal rosszabb jegyeket adnak nekik, tehát a tanárok osztályzása nem fedi a valóságot, hanem a fiúk számára negatívan torzítja és ez elég nagy problémákhoz vezet.
Aztán persze lehet mondani azt, hogy a tanárok talán a fiúk rosszabb magatartását osztályozzák be, de egyrészt arra van külön jegy, azt abban kellene megjeleníteniük, másrészt ez megint egy erősen szubjektív dolog, hogy melyik tanár milyen magatartást ítél meg jobban vagy rosszabbul és már bőven a személyes szimpátia, avagy "pofára" osztályzás területén vagyunk. Vagy, ha a nemek eloszlását is figyelembe vesszük, beleértve a tanárok között is, akkor konkrétan egy erős nemi alapú diszkrimináció mutatható ki.
Csak, hogy felhozzak néhány példát, hogy ez a "magatartás osztályzása" mennyire szubjektív és értelmetlen lehet:
Általános iskolában volt olyan tanárnőm (matematika, ha jól emlékszem), aki minden óra első 10-15 percét azzal töltötte, hogy végigment mindenki tolltartóján és azt vizsgálta, kinek mennyire szép és rendezett szerinte a tolltartója, annak tartalma. Ezt egy pontrendszer alkalmazásával feljegyezte egy füzetbe, majd osztályzáskor "magatartás és szorgalom" címén beleszámította a matematika jegybe.
Másik példa gimnáziumból. A tantárgyak két órás blokkokba voltak szervezve, pl. hétfő első és második óra nyelvtan, harmadik és negyedik biológia, stb. Volt egy olyan tanárnőm, aki rendre nem tartotta meg a szüneteket, hanem akkor is "órát tartott", nem csak a két órája közötti szünetben, hanem az utána lévőben is, egész addig, míg a következő tantárgyat oktató tanárnak kellett kiküldenie őt, hogy végre megkezdhesse a saját óráját. A tanárnő mondása az volt, hogy a szünet a tanárnak van, nem a gyereknek, így eldöntheti, hogy "megtartja-e a szünetet" vagy sem. Ennek nyilvánvalóan nem örültünk. A fiúk sokkal hajlamosabbak voltak ennek hangot adni. Mert, hogy a két órája közti szünet még esetleg elmegy, de két órányi s*ggelés után azért jó lenne ha ihatnánk, elmehetnénk wc-re, stb. mielőtt a következő óra kezdődne. Ezt persze a tanárnő rossz magatartásnak ítélte, így a jegyeinket is lerontotta, ha szóltunk, hogy a két óra után azért elmennénk a mosdóba, vagy, ne adj isten, inni mertünk egy pár korty vizet. Persze példának a lányokat hozta fel, hogy ők milyen szépen csendben maradnak. Az, hogy az óra nagy részét azzal töltötték, hogy a pad alatt sms-ztek a mobiljukon, az nem zavarta, a lényeg, hogy csöndesek voltak.

Ez amúgy nem csak nálunk van így, hanem szinte az összes nyugati országban kimutatták, hogy a tanárok rendre rosszabb osztályzatokat adnak a fiúknak, mint amit a tanulmányi teljesítményük valóban indokolna (meg ennek a párját, hogy a lányok jobb jegyet kapnak mint a tényleges teljesítményük), mert ott is ugyanúgy ott van a különbség az objektív standardizált tesztek és a szubjektív tanári osztályzás között. Ahol ezt már régebb óta vizsgálják, pl. USA, ott konkrétan azt is kimutatták már, hogy ez csak a női tanároknál van, a férfi tanárok osztályzásában nem lehet ilyen nemi megkülönböztetést kimutatni, náluk az osztályzatokból kimutatható teljesítmény egyezik a standardizált teszteken mértekkel.

Bejegyzés: A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban

6EQUJ5 2022.09.01. 19:53:12

Nagyon összetett probléma. Első oka, hogy a tanárok döntő többsége nő. Nem tudnak egy fiú fejével gondolkodni, büntetik a fiús viselkedést. Eleve nincs akkora elvárás a fiúkkal szemben,így ők sem várnak el sokat maguktól. Túl sok a tananyag,inkább csak felületesen tanulják meg a tanulók,nem alakul ki érdeklődésük a tananyag iránt, nincs érzelmi kötődés. Lányoknak nagyobb a megfelelési kényszere. Jobban látják, hogy a tanulással mehetnek valamire. A fiúknak ez nem elég. Sokkal komplexebb az,ami miatt egy férfi sikeres,a tanulás az csak egy dolog,nem olyan lényeges,mint egy lánynak,így a motiváció is kisebb a fiúknál. Talán az is baj,hogy nem az élethez szükséges készségeket fejlesztik,inkább csak a verbális készségek és a rövidtávú memória fejlesztése folyik. Mire egyre messzebbre jut egy diák,egyre kevésbé lesz vonzó számára az oktatás,hiszen nincs elég sikerélményt,csak vesztegeti az idejét. Rossz esetben már tönkre is megy idegileg a sok dolgozattól,tanári fegyelmezéstől,egy helyben üléstől,monoton mindennapoktól. Eszébe sem jut, hogy ebből ő még kér. Amúgy is azt látja a filmekben, hogy a sikeres férfi szuperhős,nem jólfésült diplomás srác. Ezeket inkább luzerekként ábrázolják. Meg amúgy is ötször annyit keres villanyszerelőként,mint tanárként.

Bejegyzés: A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.09.01. 19:35:45

Még valami. Ha kiderülne, hogy rendszerszintű probléma az, hogy a fegyelmi vétségeket a tanár rosszabb jegy adásával, büntetőfeleléssel, büntetőfeladattal kénytelen megtorolni, akkor talán a teljesítményosztályzatok a magatartás-osztályzatok nemi eltérésével korrelálnak. Azért rosszabb a fiúk tantárgyi jegye, mert több büntetés van benne.

Vagy: ha a fiúk magatartásjegye rosszabb, az azt jelzi, hogy a fiúk fegyelmezetlenebbek, emiatt rosszabbul is fognak tanulni. És ennyi.

Bejegyzés: A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.09.01. 19:29:19

"...fontos az is, hogy a gyerekek neme nem szabad, hogy meghatározza az iskolai eredményességüket. Sajnos azonban az adatok egészen mást mutatnak: igen jelentős nemi egyenlőtlenségek vannak az iskolai osztályzatokban..."

A poszt tárgyszerű megállapításaival nem akarok vitatkozni. Szerintem is rendkívül fontos, hogy a buta politikai korrektség ne akadályozza meg a szakértőket abban, hogy lássák a helyzet minden lényeges sajátosságát, itt a nemek közötti különbséget. De az idézett rész nem erről a jó szándékról árulkodik, hanem a demagóg vonalat követi. Az iskolai osztályzatok mindenekfelett a teljesítményt mérjék, függetlenül egyéb szempontoktól, mint, mondjuk, a nem, a nemzetiség, a szociális helyzet, a társadalmi státusz. Ha a lányok jobban teljesítenek, akkor az osztályzatuk igenis legyen jobb, mert ez az osztályzat célja. Az idézet olyan mérlegelésre utal, mintha a nemek közötti egyenlőtlenség kompenzálandó lenne az alkotmányos vagy akármilyen jog birtoklásának érdekében. Helytelen. Az osztályzat legyen objektív - ezért lenne fontos, hogy a tanár az eddigieknél több kényszerítő lehetőséget kapjon (vissza) a fegyelmezési problémák kezeléséhez, hiszen tény, hogy ma a tanár kénytelen néha az osztályzattal is büntetni -, és akkor az alapján fontos megállapításokat tehetünk.

Egyébként célszerű lenne elgondolkodni azon, hogy miért akarjuk a fiúk és a lányok mérhető teljesítményét mindenáron azonos szintre kényszeríteni. Azon senki nem akad fenn, ha egy fiúgyerek nagyobb súlyt tud felemelni egy lánygyereknél, azon meg csodálkozunk, ha az derül ki, hogy a lányok a tanulásban jobban teljesítenek? Nem vagyunk egyformák, csak egyenjogúak. Nem szükségszerű, nincs rá indok, hogy a fiúk és lányok teljesítménye megegyezzen. Persze, keresni a lehetőségeket a teljesítmény fokozására nagyon helyes, de ne azért, mert egyenlőségmániánk van, hanem csak mert jobbat szeretnénk. A lányok teljesítménye is lehet még fokozható, és lehet, hogy a fiúk mindenképpen le lesznek maradva. Nem nagy ügy. A foglalkoztatásban kialakult szokásrend majd illeszkedik a képességbeli eltérésekhez, mint mindig. Ennél sokkal több gondot okoz az előítéletesség.

Bejegyzés: A fiúk hátrányos helyzetben vannak a magyar oktatásban

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.26. 08:11:32

@MAXVAL birсаmаn közíró:

Inkább Waffen-SS-tag gyilkos dédnagyapádról beszélj és ÁVH-s kurva anyádról, Matyika.

Bejegyzés: A meztelenség láthatatlan áldozatai

Modern Férfipolitikáért Mozgalom 2021.04.19. 11:36:47

@ircaman: És ráadásul a hozzászólásaid nagyrészt még szexisták is ("a férfiak a bűnösök" és hasonlók).

Bejegyzés: A meztelenség láthatatlan áldozatai

Modern Férfipolitikáért Mozgalom 2021.04.19. 11:33:06

@ircaman: Arról pedig már nem is beszélve, hogy ezt a részt nem is a "blogger" írta, hanem idéztem innen: www.vg.no/nyheter/meninger/i/mBlP9v/de-usynlige-ofrene-for-nakenbildespredning

Bejegyzés: A meztelenség láthatatlan áldozatai

Modern Férfipolitikáért Mozgalom 2021.04.19. 11:30:27

@ircaman: Az Oslói Egyetem kutatói a VG-ben épp azért bírálják a médiát, hogy aránytalanul mutatják be a jelenséget. Ezért hivatkoznak arra a kutatásra, amit te idézel, ami azt vizsgálta, hogy a médiában hogyan jelenik ez meg. Úgyhogy ezt nagyon benézted.

Bejegyzés: A meztelenség láthatatlan áldozatai

Modern Férfipolitikáért Mozgalom 2021.04.19. 11:13:04

@ircaman: Nem ezt állítja, hanem azt állítja, hogy a norvég médiában azokban a cikkekben, amik erről a témáról szóltak ilyenek voltak a nemi arányok.

"This Master Thesis explores the phenomenon referred to as revenge porno (sexually explicit images of a person posted online without that person's consent especially as a form of revenge or harassment (Revenge porn, 2018)), and how the term is applied by Norwegian press. The Thesis also discusses various reasons for why revenge pornography exists as a phenomenon in the first place, and why it has received considerable attention in the media during the last five years. Who is portrayed as the victim, who is branded the «offender», what is the content of the articles and how are the articles presented and laid-out in terms of headings and illustrations, are topics that are further discussed. This is examined through quantitative text analysis of 94 articles published in Norwegian newspaper, weekly magazines and online news sites during the period 2013-2017. The findings show that it is largely women who fall victim to revenge porn and that in the majority of cases, revenge porn is published and redistributed by men. Furthermore, the findings show that celebrities are often featured in these articles. Applying gender and media theory, examining the findings and through further deliberation, the Thesis concludes that Norwegian press uses the term revenge porn inconsistently. Revenge porn is rarely about revenge nor pornography. Therefore, a more descriptive term should be considered: non-consented distribution of nude pictures."

Tehát ez épp azt támasztja alá, amiről a cikk szól: a médiában a férfiáldozatok nem jelennek meg.

Bejegyzés: A meztelenség láthatatlan áldozatai

eßemfaßom meg áll 2021.04.18. 08:54:41

Jé a Brendel ide is beriszálja a seggét hátha megdugja valami 12éves nagyfarku néger srác

Bejegyzés: A meztelenség láthatatlan áldozatai

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.18. 08:02:03

Alapvetően női ősztön tetszeni. Ennek része az erotikus fénykép.

Bejegyzés: A meztelenség láthatatlan áldozatai
süti beállítások módosítása